BOOS!

mei 01, 2015

Ik ben boos. Boos op de Rabobank, maar vooral ook op mijzelf. Gisteravond hadden wij een afspraak bij de Rabobank om onze overlijdensrisicoverzekering over te sluiten. De kosten hiervoor zijn sinds 2013 sterk gedaald. Mocht je jouw overlijdensrisico voor die tijd afgesloten hebben, is het interessant om hem over te laten sluiten. Klik hier voor mijn eerdere stuk hierover.

Via mail had ik alles al doorgestuurd, de nieuwe looptijd en de hoogte van het verzekerde bedrag. De bank zou de offerte klaarmaken en wij moesten langs komen om te tekenen en te laten zien dat wij het echt zijn. Zo gezegd, zo gedaan. Daar aangekomen had de adviseur de gegevens nog niet ingevoerd en wilde hij een heel gesprek erover beginnen. Aangegeven dat alles al uitgezocht was en de gegevens nogmaals aan hem doorgegeven. Hij heeft een kopie van onze paspoorten gemaakt, offerte uitgedraaid en na 5 minuten klaar. Vervolgens krijgen we het contract onder onze neus gedrukt waarop staat dat we 200 euro aan advieskosten moeten betalen en 65 euro aan afsluitkosten.

Ik was hier verbaasd over, omdat dit niet vooraf aan ons gecommuniceerd was. Alleen de 65 euro aan afsluitkosten was  ons bekend. Wij vroegen aan de adviseur welke kosten hieronder vielen en hij gaf aan dat  dit wettelijk verplicht was. De kosten die gemaakt zouden worden waren eigenlijk afsluitkosten en hij kon het niet goed onderbouwen. Hij sloot af door nogmaals te zeggen dat het echt wettelijk verplicht was en er dus geen andere mogelijk zou zijn. En dus tekenden we maar... Er van uitgaande dat de adviseur ons eerlijk antwoord heeft gegeven. Maar lekker zat het ons niet.

Thuis gekomen heb ik nogmaals op de site van de Rabobank en eerder mailverkeer bekeken. Daar staat duidelijk in dat er helemaal geen advieskosten berekend diende te worden, omdat wij zelf alles al uitgezocht hadden. Advies hadden wij natuurlijk al helemaal niet gekregen. En nu ben ik dus boos. Boos op mijzelf en de bank. En uiteraard heb ik meteen een mail eruit gestuurd met daarbij voorgaand mailverkeer met de afspraken. Hopelijk doet de bank hier iets mee, want ik voel me behoorlijk bedonderd.


You Might Also Like

5 reacties

  1. Gewoon heel concreet aangeven dat je het bedrag terug wilt hebben.
    Dat doe ik tegnwoordig in mij ruzies met de ABNAMRO. Met succes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend inderdaad zeg! Gelukkig heb je het bewijs in de mail!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zooooo wat irritant zeg!! Bah, hoe vals kunnen mensen zijn. Prima als je geld aan mensen wil en kan verdienen maar zeg de kosten dan wel van te voren... Als kosten achteraf pas verteld worden dan klopt er vaak iets niet... Succes met terug eisen!!

    Op je andere blog kan je trouwens niet anoniem reageren... Is dat bewust? Kan daar nu geen reactie plaatsen (had pas een heel verhaal getypt maar kan het dus niet anoniem plaatsen)

    groet,

    Besparia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, niet bewust. Goed dat je het aan hebt gegeven, ik heb het aangepast. Had er nog nooit naar gekeken. Blijkbaar standaardinstelling!

    BeantwoordenVerwijderen

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

Popular Posts

Populaire berichten

Populaire berichten